Jag orkar inte vara sjuk längre..

Jag har enda sen i början på februari varit förkyld.. och det börjar verkligen bli riktigt riktigt irriterande!  
I början struntade jag bara i att jag hade lite ont i halsen o var snorig, så jag gick på gymmet ändå. Men när jag efter någon vecka kunde jag endast springa 2 min på bandet, innan jag hostade ihjäl mig.. då insåg jag att jag verkligen var sjuk.

Inte tillräckligt sjuk för att stanna hemma från skolan, men när Kath, jag, Jamie och Nevada åkte ner till Boston för att kika på hockey,. så blev jag kall och äntligen riktigt sjuk. Så med feber, hosta och snorig näsa var jag hemma från skolan i 3 dagar och vilade över helgen, så kände jag mig bättre att gå på skolan på måndag. Nu två veckor senare, är jag fortfarande förkyld. Är fortfarande snorig och har ont i halsen så kan inte gymma. Varje kväll har jag också varit tvungen att ta huvudvärks tabletter för jag har snor "uppe i skallen" (bihålsinflammation) och får världens migrän av det.

Trots att jag klätt mig varmt i mjukisbyxor o långkalsonger varje dag i 2 månader nu så blir jag inte frisk! 

Om jag inte blir bättre inom någon dag så måste jag verkligen till läkaren! Vill börja kunna gymma igen och gå runt o vara häning varje dag tar på krafterna! 
När ni är sjuka, har ni något tips som brukar hjälpa er att känna er bättre? Eller har ni kanske något hemligt recept på något som botar förkylning?

Tumblr_m0rr6ymrga1qcpir6o1_400_large

Kommentarer:

1 Sandra - Breakaway.se:

Tyvärr har jag inget bra knep på att bli frisk, men däremot vet jag att träning kan ställa till det för mig eftersom det ger tillfälligt försämrat immunförsvar. Jag var sjuk konstant i tvåan i gymnasiet och jag är ganska säker på att det var styrketräningen som ställde till det för mig :/

2 △ ida.:

krya på dig!!

3 William:

Då jag hade bihåleinflammation så fick jag GRYM penicillin och blev frisk hur snabbt som helst! Om du fortfarande är sjuk så råder jag dig att söka upp en läkare!:)

Kommentera här: