New York

Sara:
Vilken fin långkjol din kompis har! 

Vet du vart den är köpt från?:)

svar: Det är faktiskt en klänning som hon köpt på H&M men som hon har draigt en tiiishaaa över så det ser ut som en kjol :)


Det är inte blivit någon uppdatering den senaste veckan då jag bara haft wifi på min telefon hemma. Sen har jag ju inte med mig min bloggdator till USA, min älskade sony vaio. Utan här i USA har vi bara macbook pros, vilket jag inte gillar så speciellt mycket att blogga med. 
Men men, man tar vad man har när man inte riktigt har något annat. 
 
Ni som har mig på facebook har säkert sett att jag och jennie befunnit oss i New York några dagar. Vilket var hur kul som helst! Första gången för Jennie "in the big city" men inte första gången för mig. 
 
Vi shoppade en massa, åkte sightseeing buss över hela Manhattan, såg frihetsgudinnan, empire state building, freedom tower, ground zero, central park mm... 
Plus att vi också drog ut på torsdag natt och testade på nattlivet! Började kvällen med stand up comedy i norra delen av Manhattan, sen drog vi ut med en av komikerna och hans kompis. Vi var på först en bar precis brevid "komedi-stället". Sen drog vi till en nattklubb där vi dansade tills klockan var 04.00 på morgonen.  

Dom är inte alls hårda på ID i New York, så du kan typ beställa in vad du vill och när du vill. Vilket är ganska chockerande då åldersgränsen är 21 år och det känns som att dom borde vara hårda på det, precis som dom är i Maine. 
Men men, klagar inte direkt när vi satt på en supermysig uteservering sista kvällen i NYC och drack ett glass vitt. 
 
Hur som helst var resan ner till New York obeskrivligt rolig och jag rekommenderar er alla till att gå till NY stand up för en show (torsdagar och söndagar), HUR ROLIGT SOM HELST!
 

C

Kommentera här: