Tips - dry shampoo

 
Eftersom att jag alltid beställt torr shampoon över internet så tänkte jag testa något nytt som finns tillgänligt i butik. Jag hade slut på mina flaskor hemma så gick in på Åhlens för någon vecka sen och hittade det här märket BastisteMycket prisvärt torr shampoo, tror jag endast betalade 69 kr för en stor flaska. Funkar helt utmärkt också och tar bort allt som ser fett ut i hårbotten. Det ser snarare ut som att du har nyfärgat hår om du sprayar i hårbotten. 
 
Jag köpte iaf doften "tropical" som inte alls luktar speciellt gott, men det får man leva med. Priset och det faktum att det faktiskt funkar tar över doften. 
 
Flaskorna finns också i mindre format för att man ska kunna ha dom i handväskan mm och kostar endast 49kr. Men jag tycker ni ska köpa den störra flaskan då den inte alls är så otyplig som man tror. 
 
Du kan också beställa torr shampoot från Bastiste från eleven.se som jag precis gjort. Där finns dock bara den rosa blommiga flaskan, men det passar mig bra som är blond. För er brunetter skulle jag rekommendera flaskorna som är famtagna för just bruna hår (till höger i bild). Inte för att dom "vanliga" flaskorna inte fungerar, utan snarare för att man blir väldigt ljus i hårbotten efter att ha sprayat. 
 
 

Kommentera här: