One piece of norway, vilket skitföretag!

Piece of Norway
One piece of Norway, vilket skitföretag! Jag beställde en grå onepiece från dom för 3 veckor sedan och frakten skulle ta 1-3 dagar. På hemsidan så kunde man välja vilket land man ville ha paketet leverarat till och tanken var att jag skulle skicka den till Sverige och att min farmor och farfar skulle ta med sig den. Men eftersom att man kunde välja USA i deras droppdown lista, så valde jag ju självklart det istället!


(landet längst ner är united states)

Iaf, det tog 10 arbetsdagar innan jag mejlade dom och frågade vart mitt paket var. Eftersom jag var lovad ett annat mejl med spårningsinformation (som jag heller inte fått) så var jag orolig vart mitt paket var!
Efter 14 arbetsdagar så hade jag fortfarande inte fått svar på mitt mejl, så jag mejlar dom igen.
Inge svar igen.. så på helgen så ringer pappa till dom och frågar vad dom håller på med och varför dom inte svarar så påstår dom att jag skickat mejl till fel adress, vilket jag absolut inte hade gjort! Jag klippte och klistade från deras hemsida och isf så skulle det ha varit dom som stavat fel! 

Så jag skickade bevis till dom att jag skickat till rätt adress och då säger dom att dom har mycket mejl att svara på och det är därför dom inte svarat. Men snälla nån! Det kan väl inte ta så jävla lång tid att svara på ett mejl?! 
Sen så står det också att dom svarar på sina mejl inom två dagar, men inte fan att jag fått nått svar inom 5 dagar ens. 

Men iaf!! Dom berättar för pappa i telefonen att dom inte skickar till USA, men varför har ni då USA som ett utav dom utvalda landen i eran droppdown lista?!?! Fruktansvärt dåligt!

Annan sak som dom också gjort var att när jag hade beställt min one piece från dom så hade dom också kommenterat på min blogg: Najsigt värre! Vart i USA bor du? med deras mejl-adress till sin blogg, men det ville ingen heller kännas sig vid. 

Efter pappa snackat med dom i telefonen och var faktiskt riktigt förbannad på dom, eftersom dom bara kom med massa ursäkter för allting. Så fick vi svar på vårat mejl, men vet ni vad som skriver då? 
GOD JUL önskar one piece , ASSÅ HALLLÅÅ det är slutet av Februari?! Är det ett gäng 5 åringar som har det där företaget eller? 

Jag skulle inte rekommendera att köpa från denna hemsida, då servicen är skit dålig och personalen kommer bara med ursäkter för allt. Seriöst hurreni, varför kunde ni inte bara ha varit ärliga i första början? 
Jag vet att mina mejl kom fram till er eftersom att ni svarade på ett av dom när pappa väl hade pratat med er i telefonen! 

Jag fick iaf ingen one piece från dom, utan dom skicka tillbaka pengarna till oss. Så nu beställde jag en one piece från deras konkurrenter istället - http://onepiece.com/se/shop , som faktiskt leverar till USA och plus så fick jag 10 % rabatt av dom också. Riktigt bra företag som jag verkligen rekommenderar att handla ifrån! Riktigt bra service som mejlar och svara direkt samt försöker att hjälpa en så gott som det går. Tummen upp för onepiece.com!! 


Kommentarer:

1 Emma helsing:

Den riktiga One piece hemsidan har ju gått ut med att piece fr.o.m. Norway är en fejk hemsida och inte skickar ut leveranser och att det bara är lurendrejeri :/

2 One Piece:

Du kommer nog vara extra glad när du äntligen får tag på din onne piece :)

3 Maja:

mhm, onepiece.com är riktigt bra faktiskt. tävla i vår tävling där du kan vinna onepiece original vetjag

Kommentera här: