7k



Förlåt för dålig uppdatering igår och i förrgår, men om jag berättar så hoppas jag ni förstår mig.

Onsdag Som jag berättade tog jag svininfluensa sprutan, det var inge mer med de utan att jag svälde bara upp i halsen och frös lite grann. Typ helt normalt enligt den dära lilla boken man fick med. Frossa och uppsvulnad i körtlarna i halsen kunde ske i var 10:e vaccination.

Torsdag Frös som fan hela natten och trodde jag hade feber på morgonen, men hade bara 36,6 vilket är normalt. Så jag klev upp och åkte till skolan, väl framme i skolan skulle jag gå från mitt skåp till HK:n som är 10 m raksträcka. Så började mitt hjärta slå as snabbt som att jag typ sprungit as långt eller nått. Jag hade också as svårt att andas, alla djupa andetag jag tog gjorde ont. Jätte lebbigt! Så jag gick ner till skolsyster, men hon var inte där. Gick upp igen och mitt hjärta slog fortfarande fort och det var fortfarande tungt att andas. Gjorde mat på HK:n och när vi skulle äta så fastnade all mat i bröstkorgen, så fick dricka typ as mycket vatten för att få ner allting. Alla bitar fastnade och tillslut gav jag upp att äta. Jag gick direkt hem, började få as ont i huvudet och kände att jag frös mer och mer. När jag var hemma ringde jag till mamma och förklarade hur det var. Jag tog feber men hade bara 37,5. Hjärtat slog bara fortare och fortare även fast jag bara stod upp stilla. Det gick också tyngre att andas, lite rädd man blev eller. Tog feber igen och då hade jag 38,1 och det var bara 5 minuter senare. Mamma ringde sjukhuset och dom sa direkt att jag skulle åka in på akuten. Pappa var hemma efter 20 minuter och hämtade mig för att åka till barnakuten. Vi fick gå och lägga mig i ett rum på en brits (typ hård och oskön säng) och där låg jag i 4 timmar medans jag fick träffa 4 olika läkare och 3 olika sjuksköterskor. Fick köra ett EKG test och kolla om mitt hjärta funkade som det skulle. De gjorde de men slog lite ovanligt fort. Sen fick jag ta blodprov för att se om jag fått svininfluensan. Så dom tog ett stick i fingret (som jag verkligen hatar, as obehagligt). Men som tur hade jag inte de, hade även smärta i benet och mådde as illa. Magont hade jag också, typ mensvärk! Migrän fick jag också av att ligga där och när jag kom dit så hade jag 38,5 i feber. Men den steg hela tiden när jag låg där, var uppe i över 39. Tiden gick långsamt.. det var jobbigt att både prata och gå. Har aldrig känt mig så sjuk som jag gjorde just då. Tillslut kom dom fram till att jag fått en allergisk reaktion av svininfluensa sprutan. Alltså är jag allergisk mot svininfluensan och hade jag inte tagit sprutan och blivit smittad att jag varit dödssjuk. En allergisk reaktion mot sprutan kunde ske i var 1000:e vaccination. Vilket är ovanligt!
Fick sedan gå och lägga mig i ett eget rum på övervåningen. Sov i två timmar tills en läkare kom och sa att vi fick gärna sova över om vi ville så dom kunde hålla kom på mig. Men vi fick också åka hem, men bara om mamma eller pappa var hos mig hela tiden så ingenting skulle hända igen. Jag valde snabbt att jag ville åka hem, hatar sjukhus..! Så vi åkte hem, jag gick direkt upp och la mig och sov i typ 2 timmar igen. Skönt att vara hemma!

Fredag Nästan helt återställd, hade bara ont i halsen och var trött.



Kommentera här: